הקרנה - |דקה מזמנכם|

מחבר/ת:
יערה אלרואי
תאריך:
10/11/2021

במהלך שבוע העלאת המודעות לבריאות הנפש העולמי, שהתרחש ב- 10-16.10.21, גם החברים החדשים שלנו מאיגוד מקצועות האנימציה באו לתת יד ויצירה, ולאפשר לסיפורים קצרים של התמודדות נפש לצאת אל האור. 8 אמנים ואמניות ניפגשו עם 8 חבר'ה שלנו מכנפיים, ויצרו סביב הסיפורים שלהם סרטי אנימציה קצרצרים, של עד דקה - על כן נקרא הפרוייקט דקה מזמנכם. הסרטונים נעשו בטכניקות שונות וכולם נעשו בצורה של "לופ": סרטון קצר החוזר על עצמו. 

האם יש לכם.ן דקה (ואפילו פחות) להקדיש כדי לשמוע סיפור על התמודדות נפש?

את הלופים הנהדרים ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של "Loopim - Animator's Community" :

https://www.facebook.com/Israeloopdeloop

האנימטורים.יות בפרוייקט: יעל רייספלד, לי ואלישקה עוז, ליאנה ברקוביץ', רחל קולומבוס, איה הוניג, ליזה מירוצ'ניק, איתמר מגיד ואניטה קרפל. 

הפקה: בן מולינה.

-

חרדה - אניטה קרפל. "ככה מרגיש התקף חרדה."

https://fb.watch/9bybiJH2VU/

Handless - איתמר מגיד. "זהו לופ כואב ונצחי על המרדף אחרי שקט וחופש פנימי בעוד שהמציאות סוגרת עלייך."

https://fb.watch/9byb-fZsFf/

אבל לפעמים - רחל קולומבוס. "איך זה לגדול כילדה לאמא עם הפרעה דו-קוטבית? הלופ מהווה רצף מחשבות ויזואליות המבטאות את תחושות הכעס, הבושה וההסתרה, הכמיהה לילדות "נורמלית" במפגש עם מציאות מורכבת".

https://fb.watch/9byeCtXJAj/

מחול המסיכות - איה הוניג. "סיפור התבגרות של ילד והתמודדותו עם דימוי גוף, יופי ובדידות."

https://fb.watch/9bygrMttEq/

נגטיב - ליאנה ברקוביץ'. "ארנון גורובסקי הוא במאי שכל חייו עסק בתיעוד, אך שהוא מתעוור בעקבות ניתוח בעיניו, הוא נאלץ להסתכל פנימה אל תוך נפשו, שם עולות הטראומות משירותו הצבאי ומהקריירה שלו."

https://fb.watch/9byhP-jHr_/

תרנגול - לי ואלישקה עוז. "קפיצה מהירה בין צירי זמן, הסתכלות על האחר והשונה שחי תחת אותו גג, והתבוננות פנימה בניסיון להבין מי אנחנו מול זה. האם גם אני משוגע?"

https://fb.watch/9bylgtUx8q/

הגן - יעל רייספלד. "הגן מייצג את הנפש הילדות, שמוגנת על ידי סוג של קרום. אירועים במהלך החיים סודקים את הקרום הזה, ומשאירים את הנפש חשופה לפגיעה."

https://fb.watch/9bymn5h2bA/

כנפיים - עושים.ות אמנות. יוצאים.ות אל האור.